mafoss_logo_high_res.png
Menu
mafoss_logo.png

mms_20150604_142536.jpg

TAF 2 / 2015 med film

Sidan det er få reklamefilmar for TAF-ordninga laga TAF 2/ 2015 like godt sin eigen film.
Når vi er på skulebesøk for å presentere ordninga nyttar vi no denne filmen for å vise meir frå TAFarane sin kvardag.

Som takk for fin film spanderte Mafoss kake på klassen.

Takk til klassen som let oss nytte filmen! 

Sjå filmen her.

 

 

 

Tekniske og allmenne fag (TAF)

TAF-utdanninga har vore ei viktig utdanning for MAFOSS i alle åra den har eksistert. TAF gir ein optimal kombinasjon av fag og praksis - noko som kjem godt med som bakgrunn for den som til dømes går vidare på høgare utdanning som til dømes ingeniørfag.
Frå 2020 vart denne linja ved Ulstien VGS stoppa grunna prioriteringar frå økonomiansvarlege i Møre og Romsdal Fylkeskommune, som eig dei vidaregåande skulane. MAFOSS var sterkt i mot dette, særskilt etter at ein avdekte at økonomien til fylket var vesentleg betre ved nærare gjennomgang, noko som igjen viste at ein ikkje hadde trengt så drastiske tiltak som å stenge ned ei viktig linje.

Generelt om utdanninga:
Utdanninga er 4-årig, med ein kombinasjon av yrkesfag og fag frå allmennfagleg studieretning. Opplæringa har ein praktisk og ein teoretisk del, der praksis blir gitt i verksemder og teoriunder-visninga på skulen.

Etter endt 4-årig vidaregåande opplæring får elevane både yrkeskompetanse (fagbrev) og spesiell studiekompetanse, retta mot t.d. ingeniør-utdanning på teknisk høgskule

Mål
Dei generelle måla for denne utdanninga er bl.a. å

  • Styrke rekrutteringa av ingeniørstudentar med yrkesfagleg kompetanse og praksis som grunnlag 
  • Heve statusen for mekaniske fag. 
  • Opprette tidleg kontakt mellom verksemdene og ressurssterke elevar frå nærmiljøet. 
  • Synleggjere moderne teknologifag og industri- arbeidsplassar for delar av ungdomskulla.

Dei konkrete måla er å gi elevane

  • Yrkeskompetanse (fagbrev) 
  • Spesiell studiekompetanse (t.d. opptak til NTNU i Trondheim) 
  • Utdanninga imøtekjem ønsket om eit breiast mogleg grunnlag for vidare val av arbeid eller utdanning. Næringslivet har og stort behov for å rekruttere ingeniørar med høg kompetanse; med både praktisk og teoretisk bakgrunn 

Generelt for TAF/ YSK:
Betaling til elevane/lærlingane:
I dei 3 første skuleåra er elevane 3 dagar pr. veke på skulen og utplasserte i verksemder 2 dagar pr. veke. Fjerde og siste år er det 2 dagar pr. veke på skulen og 3 dagar pr. veke i verksemder. 

Ved utplassering dei 2 første åra, blir elevane følgde opp av lærarar frå skulen.

Elevane går inn i ordinære arbeidsordningar, også når det gjeld ferieavvikling:
Elevane må arbeide som lærlingar i 4 veker ved praksisverksemdene i sommarferien, slik at dei opp-fyller kravet om praksistid, og dermed får gå opp til fagbrev etter 4. året.

Opptakskrav:
Det blir kravd gode karakterar frå grunnkurs allmennfag.

Søknadsskjema:
Søkjarar skal bruke søknadsskjema for fellesinntaket(sendast inntakskontoret) og eit eige skjema som skal sendast skulen. Karakterane frå 1. termin ( til jul) skal påførast skjemaet som skal sendast skulen. Rådgjevar ved skulen stadfestar rett karakteravskrift.

Opptaksprosedyre:
På grunnlag av søknadene gjer skulen innstilling til opptak i første halvdel av mai.
Verksemdene vurderer skulen si innstilling og avgjer kven dei vil ha som elev/lærling i siste halvdel av mai
Inntakskontoret får namna frå skule/verksemd på dei som får tilbodet i første halvdel av juni.
Inntakskontoret sender ut melding til elevane om inntak - første halvdel av juli
Verksemdene skriv bindingsavtale med eleven ved skulestart, der eleven forpliktar seg til å gjere ein ekstra innsats for å kunne fylle krava til både fagbrev og studiekompetanse.
Verksemdene forpliktar seg til å teikne lærekontrakt med elevane etter VK I (2. året).

Etter gjennomgang av industrioverenskomsten er det gjort endringar frå 2018.
Dette betyr at TAF-elevar er tilbake på standard avtale med løn for den tida ein er i lære, altså i samband med at ein er på jobb og utfører arbeid i bedrift.

 

Siste nytt
MAFOSS presenterer:
MAFOSS presenterer:
SHOK Partner AS     

I dag presenterer vi SHOK-partner, som vart MAFOSS-medlem i 2020.
25.03.21 08:22
Giganten
Giganten
Ulstein verft er snart klare med Nexans sin kabelleggar, og no er det sluttspurt før prøveturar og testing. 

Les meir om dette flotte prosjektet på Vikebladet sine sider.
23.03.21 13:27
MAFOSS presenterer:
MAFOSS presenterer:
KACE AS
08.03.21 12:44
Webinar 1. mars
Webinar 1. mars
Kapitalmarknader og finansiering
mot maritim næring -med fokus på det grøne skiftet
16.02.21 08:32
Trafikkstasjon i Ørsta
Trafikkstasjon i Ørsta
Nettverk for samferdsel, Sunnmøre er ei gruppe samansett av leiarane i næringslag- og foreiningar i Sande, Volda, Ørsta, Herøy, Hareid, Vanylven, Ulstein, Haram og Ålesund i tillegg til representasjon frå Gode vegar, Maritimt forum Nordvest og MAFOSS. Gruppa er uroa over innspela til nedlegging av Trafikkstasjonen i Ørsta, og har i dag sendt melding til Transport- og kommunikasjonskomiteen på Stortinget. Les meir under.
18.01.21 12:28
Flytting av GIEK
Flytting av GIEK
MAFOSS om plassering av nye GIEK:
MAFOSS ser at det vert meldt at byråkratane i GIEK sjølve skal avgjere kor dei vil ha hovedkontoret sitt når GIEK og Eksportkreditt vert samanslått.
Dette meiner MAFOSS blir heilt feil og bak mål i forhold til kor brukarane av tenestene er plasserte. Hovedbruken av dette systemet ligg i bedriftene langs kysten som pr i dag er dei store verdiskaparane i AS Norge. Arbeide nær brukarane
-Det seier seg sjølv at det nye GIEK/ Eksportkreditt ikkje kan leggast til Oslo, seier Jan Thormodsæter, dagleg leiar i MAFOSS.
 -Det blir som å la Vassendgutane bestemme låtvalget i Operaen. Sikkert gøy for nokre, men ei absolutt katastrofe for fleire. Store verdiskaparar
Bedrifter i Møre og Romsdal er dei største brukarane av ordningane pr i dag, med bedrifter i Vestland og Viken på andre og tredje.
-Det er for oss difor opplagt at dette må leggast til kysten, fortrinnsvis Ålesund, seier han. Politikken
Fleire politikarar har kome på bana den siste tida, og MAFOSS håper dette blir stoppa av opposisjonen sidan Regjeringa har vore unnfallande i saka. MAFOSS trur at Senterpartiet og Arbeiderpartiet saman med FrP vil kunne gjere mykje for utfallet av denne saka.  -Her må Regjeringa ha ei klarare mening, og vi ber Næringsminister Iselin Nybø om å steppe opp. Dette kan ikkje bli overlatt til byråkratene, seier Thormodsæter.  
08.01.21 12:54
Jobb i Skaparhuset?
Jobb i Skaparhuset?
Sjekk saka og søk i dag! Frist: 8. januar.
05.01.21 08:22
Ned med prisen!
Ned med prisen!
MAFOSS og "Nertverk for samferdsel, Sunnmøre" meiner at pris på AutoPass må bli lågare. Dette både av omsyn til privatbilistar og for transportørar som leverer til våre medlemmer på Sunnmøre.  Meir i saka her.
04.12.20 12:40
Stad skipstunnell
Stad skipstunnell
Omsider falt det på plass. FrP sikra finansieringa i budsjettforhandlingane, og det blir oppstart som planlagt.
Dette er ei svært god nyheit for alle som bryr seg om samferdsel og god infrastruktur mellom regionane på kysten. MAFOSS takkar særskilt Måløy vekst og leiar Randi Humborstad som har jobba hardt inn politisk for dette.  Les meir her.
02.12.20 08:21
MAFOSS om TAF/ YSK
MAFOSS om TAF/ YSK
MAFOSS meiner:
Det er for tida diskutert på fylkesplan om ein bør få starta opp att YSK/ TAF-tilbodet. MAFOSS har dette som ein del av sitt strategiarbeid, for dette tilbodet har vore svært viktig for fleire av våre medlemsbedrifter. 
LIkevel ser vi at tidene er svært utfordrande, og vi ber difor om at ein avventar litt i denne omgang. Vårt forslag er at ein heller jobbar for å hjelpe den maritime næringa gjennom krisa først, så kan vi sjå på dette tilbodet ila neste år. Vi håper at det er realitisk å starte YSK igjen på søre frå skuleåret 2022/23.

Les meir i reportasjen i nett.no
23.11.20 09:11

gå til arkiv

MAFOSS presenterer:
MAFOSS presenterer:
SHOK Partner AS     

I dag presenterer vi SHOK-partner, som vart MAFOSS-medlem i 2020.
25.03.21 08:22
MAFOSS presenterer:
MAFOSS presenterer:
KACE AS
08.03.21 12:44
Flytting av GIEK
Flytting av GIEK
MAFOSS om plassering av nye GIEK:
MAFOSS ser at det vert meldt at byråkratane i GIEK sjølve skal avgjere kor dei vil ha hovedkontoret sitt når GIEK og Eksportkreditt vert samanslått.
Dette meiner MAFOSS blir heilt feil og bak mål i forhold til kor brukarane av tenestene er plasserte. Hovedbruken av dette systemet ligg i bedriftene langs kysten som pr i dag er dei store verdiskaparane i AS Norge. Arbeide nær brukarane
-Det seier seg sjølv at det nye GIEK/ Eksportkreditt ikkje kan leggast til Oslo, seier Jan Thormodsæter, dagleg leiar i MAFOSS.
 -Det blir som å la Vassendgutane bestemme låtvalget i Operaen. Sikkert gøy for nokre, men ei absolutt katastrofe for fleire. Store verdiskaparar
Bedrifter i Møre og Romsdal er dei største brukarane av ordningane pr i dag, med bedrifter i Vestland og Viken på andre og tredje.
-Det er for oss difor opplagt at dette må leggast til kysten, fortrinnsvis Ålesund, seier han. Politikken
Fleire politikarar har kome på bana den siste tida, og MAFOSS håper dette blir stoppa av opposisjonen sidan Regjeringa har vore unnfallande i saka. MAFOSS trur at Senterpartiet og Arbeiderpartiet saman med FrP vil kunne gjere mykje for utfallet av denne saka.  -Her må Regjeringa ha ei klarare mening, og vi ber Næringsminister Iselin Nybø om å steppe opp. Dette kan ikkje bli overlatt til byråkratene, seier Thormodsæter.  
08.01.21 12:54
Samferdselskonferansen 2020
Samferdselskonferansen 2020
Samferdselskonferansen 2020 vart ein suksess med fullteikna hus på Hotel Alexandra i Loen. Takk til alle som stilte opp og gjorde arrangementet til ei svært god samling rundt utfordringar og løysingar for RV15 (Strynefjellet og arm til Geiranger) og E39 (Byrkjelo-Grodås).  Skulle du ha spørsmål kan du sende e-post til arrangørane sin kontaktperson for konferansen: Svein Sunde på sveinsunde@godevegar.no
07.09.20 09:12

gå til arkiv